Sist oppdatert: 19.03.2020 kl. 13:00

Kjære kunde,
Det er utfordrende tider for hele verdenssamfunnet, i møte med koronaviruset som har snudd også den norske hverdagen på hodet. Vi må ta vare på hverandre i denne tiden, og vi har alle et felles ansvar for å redusere spredning av smitte. Vi tilrettelegger etter beste evne for våre kunder i møte med en krevende tid.

I SEAT er vi digitale, og har tilrettelagt for kundekontakt via nettet. Hele prosessen fra bestilling og signering til utlevering kan gjøres uten fysisk kontakt med oss. I tråd med retningslinjer fra myndighetene holder også våre showroom åpent.

Produserte biler som er på vei eller på norsk lager kan utleveres som vanlig til våre kunder. Produksjonen av nye biler blir i en periode påvirket av et driftsopphold hos våre fabrikker i Europa.  

Som kunde kan du være helt trygg på at vi har tatt solide grep som reduserer smittefare og behovet for fysisk kontakt på våre showroom. Noen av disse tiltakene er:
•    Vi har iverksatt økt renhold på alle våre anlegg, og desinfiserende tiltak på særlig utsatte soner (som toaletter, dørhåndtak, m.m.)
•    Vi rengjør berøringsflater og utstillingsbiler hyppigere og grundigere enn vanlig.
•    Våre ansatte bruker hansker når vi håndterer kundebiler.
•    Vi er ekstra grundige med renhold av våre biler.
•    Ansatte som kan være utsatt for smittefare, eller har symptomer som kan tyde på smitte, møter ikke på jobb.
•    Vi ber alle våre kunder om å følge myndighetenes retningslinjer for å unngå spredning av smitte. Vi er selvsagt fleksible med endring av tidspunkter for serviceavtaler, utleveringer og annet ved behov.

Vi er tilgjengelige på chat, telefon, sms og epost, slik at kommunikasjonen med oss kan opprettholdes nesten som vanlig for de som ikke har anledning til å besøke oss.

Vi i SEAT Norge og vår samarbeidspartner på hjemlevering, Auto Transport Service AS, ønsker også å orientere våre kunder om tiltak vi gjør for å forhindre potensiell smittespredning ved hjemlevering av nye biler. 

Overleveringen av bilen til kunder gjennomføres med følgende forholdsregler:
•    Engangshansker blir brukt av sjåførene ved lasting/lossing
•    Rattbeskyttelse og setetrekk vil være på helt frem til kunden overtar bilen.
•    Ingen signatur på digital «pad», kun på papir
•    Ingen håndhilsning ved overrekkelsen
•    Vinduer på biler åpnes ved lasting og lossing
•    Vi oppfordrer også våre kunder til å signere fraktdokumenter med egen penn.

Her er noe av det kundene våre lurer på for tiden:
Påvirker situasjonen priser og leveringstider på biler?
Hvordan leveringstid og prisene utvikler seg på lengre sikt, kan vi ikke gi noe presist svar på nå. 

Jeg har bestilt bil, påvirker dette produksjonen eller utleveringen av min bil?
Det kan for enkelte kunder bli endringer, og vi følger deg opp med all relevant informasjon om din bilbestilling om det skulle være noe. Vi tilrettelegger utlevering av biler til kunder og er fleksible for å løse situasjoner med hjemmekarantene eller annet som gjør det praktisk vanskelig å gjennomføre som først planlagt. Vi tilbyr hjemlevering av biler gjennom vårt Straka-konsept. 

Jeg har bestilt time på verksted – men har ikke mulighet til å møte som avtalt. Hva gjør jeg?
Bruk vår online tjeneste Bilhold for å endre timen, eller send en epost til ditt servicepunkt, så følger de deg opp med forslag til hvordan de løser dette så fleksibelt og greit som mulig.

Vennlig hilsen
SEAT Norge